יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

על אלה אני בוכיה...

בהבדל מהפוסטים הקודמים זה יהיה פוסט עם עננה אפורה מעליו...
צום עשרה בטבת יחל מעלות השחר בשעה 5:01 ועד צאת הכוכבים בשעה 17:14

צום עשרה בטבת הוא אחד מארבעת צומות האבלות על חורבן המקדש. צומות האבלות חלים בעשרה בטבת שהוא יום המצור על ירושלים, שבעה עשר בתמוז היום שבו נפרצו חומות ירושלים בימי בית המקדש השני, יום תשעה באב שהוא יום חורבן שני בתי המקדש ובג' תשרי צום גדליה על הרצחו של מנהיג ישראל אחרי החורבן, גדליה בן אחיקם, שלאחר הרצחו גלתה שארית הפליטה, והעם יצא לגולה.

הצומות נועדו לעורר לחשבון נפש ולתשובה. כדי שנתעורר לכך שבמעשנו ומעשה אבותינו נגרמו פרענויות אלו וכשנשוב ונתקן דרכנו, ממילא יתוקן המצב הכללי הלאומי ונזכה לגאולה.

בצום מוסיפים את בקשת 'עננו' בתפילת שמונה עשרה, וכן אומרים סליחות מיוחדות לעשרה בטבת. בתפילת מנחה קוראים בתורה בקריאה המיוחדת לצומות 'ויחל משה'.

עשרה בטבת נקבע על ידי הרבנות הראשית לישראל כיום הקדיש הכללי לנרצחי השואה שאין ידוע יום פטירתם. ביום זה אומרים קרוביהם קדיש על הנספים בשואה.

בכל צום אני מקווה ומייחלת שזה יהיה הצום האחרון... שיבנה המקדש ונזכה לשבת בטח בארצנו בלי שום פחד מפנים ומחוץ, בלי חשש לשלוח את ילדינו לרחוב,בלי חשש להסתובב בלילה ברחוב או לנסוע בכביש... בלי פחד שבכל יום עלולים לקצץ את הקצבאות ולהעלות את המיסים ולדאוג ממעגל העוני שמושיט זרועות לעברנו בכל פעם מחדש... לדעת שהכל טוב, לראות את הטוב ולהכיר טובה לעושה טוב הבורא כל יכול, ריבונו של עולם, אבא הגדול שבשמיים...
מכאן שלוחה תפילה גדולה שתהא השנה הזו שנה של אהבה אור ושמחת אינסוף שיקבץ ה' את
נדחנו, ישב את שבויינו וינחם את האבלים בנחמת ציון שתהא תענית ותפילותיה גם לעילוי נשמת הרב מאיר אבשלום חי הי"ד שהשאיר אחריו אלמה ושבעה יתומים, שאת כל חייו הקדיש ללימוד תורה ואהבתה זכותו תגן עלינו... אמן
מי ייתן ונוכל להתגבר על סלע מחלוקת ולאהוב בלי מצרים... כמו אחים.
ביום זה גם מציינים את יום הקדיש הכללי וזוכרים את הנספים בשואה שהמיתו עלינו הגרמנים ימ"ש וזאת הבמה לומר שכולי תפילה שקברניטי המדינה יתעוררו ויפסיקו להעביר את הניצולים סבל כה גדול פה בארצם לאחר שעברו תופת בחייהם... תנו להם לחיות בכבוד.
זהו...
תודה שקפצתם לבקר
סורי על העננה...
צליל





לזכור ולא לשכוח
לזכור ולא לסלוח
לזכור!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה